DIY Masło do ciała z rozdania - metoda na oko :)

Witajcie, 

U mnie urlopowo. :) Postanowiłam zrobić sobie lekki detox od komputera, tym bardziej, że spędzam przy nim codziennie przynajmniej 8 godzin. Jak widzicie, nie wytrzymałam za długo.

Dzisiaj mam dla Was krótką recepturkę na fajne masło do ciała. Fajne, bo "na oko". Koniec wymówek, że nie macie wagi, że ciężko odmierzać, itp. Uwierzcie mi, na pewno wyjdzie! Takie samo masełko powędrowało w moim ostatnim rozdaniu do Mstrzal. 

Czego potrzebujemy?




A jaka ilość? Od góry, masło kakaowe (tego zdecydowanie najmniej), w kolorze ecru (pośrodku) masło shea - na oko 2 łyżki, po prawej masło kawowe - mniej więcej 3 łyżki, na dole po lewej - ok. 3 łyżki oleju kokosowego.



Tak odmierzone ilości przekładamy do szklanego naczynia, wkładamy do kąpieli wodnej, podgrzewamy aż do stopienia się masełek. Wyjmujemy z kąpieli wodnej, czekamy aż rozpuszczone tłuszcze trochę przestygną, ale zanim zaczną się krystalizować, dodajemy na oko 4-6 łyżek oleju z nasion bawełny. Miksujemy spieniaczem do kawy aż do momentu gdy masełka zaczną z powrotem gęstnieć. Na tym etapie możemy dodać ulubione olejki eteryczne. Przekładamy do docelowego pojemnika i voila! Cieszymy się swoim własnym eko masełkiem do ciała, które jeśli nie dodamy olejków eterycznych, będzie pachniało kawą i kokosem. Mnie ten zapach dosłownie powala.


Jakie działanie będzie mieć takie masełko?
Dzięki zawartości masła kawowego, działa nawilżająco, zmiękczająco i przeciwzapalnie. Pobudza też krążenie i pomaga w zmniejszaniu cellulitu. Masło shea z kolei, dzięki bogactwu witamin A, E i F, świetnie odżywia i natłuszcza skórę, a także pozwala rozluźnić mięśnie. Masło kakaowe zawiera antyutleniacze, które eliminują wolne rodniki, pozostawiając naszą skórę ujędrnioną i pełną blasku. Zawarty w nim kwas oleinowy nadaje skórze piękny połysk i gładkość. Mój ulubiony olej kokosowy natomiast działa łagodząco, przeciwzapalnie i antygrzybiczo, a do tego pachnie genialnie! Wreszcie olej z nasion bawełny ma właściwości regeneracyjne, przeciwalergiczne i przeciwzapalne. Poprawia mikrokrążenie w miejscu aplikacji.

Wystarczy teraz zakupić parę składników ;-) i do dzieła!

Wielkie BUZIOLE dla wszystkich urlopowiczów!


NowszeWpisy StarszeWpisy Strona główna

0 komentarze:

Prześlij komentarz