DIY Świece sojowe idealne na świąteczny stół!

Hej, hej!
Jak przygotowania do świąt? Ja niestety nie czuję jeszcze klimatu, ale jutro jak upiekę mazurki na pewno to się zmieni. :-)

Dziś mam dla Was propozycję na świece - oczywiście w ekostylu, bo zrobione z ekologicznego wosku sojowego, Takie świece w sklepach internetowych kosztują nawet 100 zł, ja za ok 35 złotych jestem w stanie przygotować 6 sztuk.



Produkcja jest mega prosta. W dużym słoiku umieszczamy płatki wosku i stawiamy do kąpieli wodnej. W tym czasie przygotowujemy dowolne naczynia - u mnie szklanki. Umieszczamy w nich knoty i przymocowujemy do wykałaczek (jak na zdjęciu powyżej).  Gdy wosk się rozpuści i lekko przestygnie, dodajemy ulubione olejki eteryczne. Wosk rozlewamy do uprzednio przygotowanych szklanek, które ja następnie ozdobiłam jak poniżej. 


Do ozdobienia użyłam farb akrylowych, a pokrywałam szkło gąbeczką do makijażu dla uzyskania półprzezroczystej, nierównej tekstury.

Jakie zalety ma świeca wykonana z wosku sojowego?
  • jest ok 50% bardziej wydajna niż parafinowa
  • jest bezpieczna dla dzieci i alergików, ponieważ zarówno olejki jak i wosk sojowy są biodegradowalne, nietoksyczne, tworzone z roślin niemodyfikowanych genetycznie, nie zawierają pestycydów ani herbicydów
  • kopci mniej ponieważ podczas spalania wytwarza się do 90% mniej sadzy niż w przypadku świec konwencjonalnych
  • doskonale spełnia również funkcję balsamu do ciała- wprost idealna do masażu i aromaterapii
  • przy przypadkowym rozlaniu łatwo zmywa się z różnych powierzchni. 

Jak palić świecę:
  • przed każdym paleniem skróć knot do max. 0,5 cm;
  • pal świecę jednorazowo przez 2 -3,5 h, bo świece sojowe mają tzw pamięć spalania - raz wytyczona trasa spalania jest już nie do zmiany. 
Zarówno wosk jak i knoty zakupiłam w ZIELONYM KLUBIE. Koszt 500g wosku to 13,49 zł, z czego otrzymamy 3 świece o pojemności ok 180 ml każda. 

Myślę, że takie świece idealnie będą wyglądały na moim świątecznym stole. Jeśli macie możliwość kupienia wosku "od ręki", serdecznie zachęcam do przedświątecznego eksperymentu!

Ściskam Was już świątecznie!

Ekoholistka




NowszeWpisy StarszeWpisy Strona główna

0 komentarze:

Prześlij komentarz