Eko pianka do mycia twarzy na bazie zielonej herbaty

Witajcie Kochani!

Dosłownie przed chwilą zmieszałam to cudo i od razu spieszę podzielić się z Wami recepturą.
Inspiracją dla mnie była ARSENIC i jej przepis na szampon z zieloną herbatą. Mnie zależało na wypróbowaniu opcji z buteleczką pianotwórczą. Od razu muszę dodać, że jest to pierwszy raz kiedy mam do czynienia z surfaktantami, a już mam ochotę na więcej. 

Składniki będą następujące:


Coco-glucoside 15,0%
Decyl glucoside 7,0%
Sodium cocoyl isethionate 3,0%
Olej konopny  3,0%
D-pantenol 2,0%
Eco żel z aloesu 4,0%
Napar z zielonej herbaty 65,0%
Guma ksantanowa 4 szczypty
FEOG 20 kropli
Olejek herbaciany (eteryczny) 10 kropli
Kwasek cytrynowy  3 szczypty

A teraz po kolei. :) 

1. Robimy napar z zielonej herbaty i czekamy aż wystygnie. 
2. W międzyczasie odmierzamy żel aloesowy i d-panthenol do małego (oczywiście zdezynfekowanego jak wszystko) naczynia i dodajemy gumę ksantanową. Mieszamy spieniaczem do kawy. 
3. Kiedy nasza mieszanka zgęstnieje, dodajemy 2-3 łyżeczki naparu i dalej mieszamy. 
4. Do naszego glutka dodajemy Sodium cocoyl isethionate i ... mieszamy. :)
5. Przelewamy wszystko do naparu, mieszamy i konserwujemy FEOG.
6. Dolewamy olej konopny i decyl glucoside - mieszamy.
7. Dodajemy coco-glucoside, olejek eteryczny i ostatni raz mieszamy.
8. Ustalamy Ph żelu - u mnie wyszło około 9!!! Call it MASAKRA!!! ;-) Dodałam 3 szczypty kwasku cytrynowego i wyszło koło Ph 5. 
9. Całą mieszankę przelewamy do butelki pianotwórczej - u mnie z odzysku. 

VOILA!!!

Oto jak prezentuje się żel przed przelaniem - jest dość rzadki:


Ale pianka wychodzi już genialna!


Moje pierwsze wrażenia - świetnie się pieni i doskonale zmywa nie przesuszając skóry. Zastanawiam się, czy olej konopny nie będzie się rozwarstwiał, ale podobno decyl glucoside ma właściwości emulgujące. Pożyjemy - zobaczymy. Po dłuższym okresie stosowania pojawi się na pewno szerszy post oceniający.

Jak podoba Wam się ta receptura? Wprowadzilibyście jakieś zmiany? czekam na Wasze sugestie. 

Wasza Ekoholistka

NowszeWpisy StarszeWpisy Strona główna

0 komentarze:

Prześlij komentarz